attaniosjuelva.blogg.se

2012-09-12
22:41:05

Mycket att tänka på ...

Ja.
Fick idag reda på att jag ska debutera min första dressyrtävling på Classe nästa torsdag i Västervik. Ett LB:1 program, när jag tittade på det på internet så kände jag hur oron bara steg inuti mig... Men jag får helt enkelt börja träna honom mer, jag har endå ridit i hans Zaldi dressyrsadel alla dagar förutom på torsdagarna dessa veckorna, då vi har haft hoppningen (då fick jag stå ut med hans stübben sadel) och den gör ONT att rida i :s

Sen har jag förståss en massa andra saker att tänka på, körkortet och mammas operation som kommer att ske imorgon (13/9) och den är ju inte direkt riskfri... Så jag antar ni har lite överseende med min bloggtorka...?

Jag red Arthur idag, han blev rädd för en jacka som hängde på sarjen, så han tog ett skutt åt sidan, men som tur var så hade jag en halsrem på honom och lyckades på så sätt hålla i mig ;) sen travade vi ett några gånger på långsidan, så får jag inte ett MVG nu så blir jag sur ;)

Classe gick också jättefint idag, jag har verkligen hittat knapparna på honom för att få ber honom i formen, och de känns jättebra! Däremot så tycker jag det är svårt att hålla formen i galoppen, men de får jag öva på tills på torsdag nästa vecka! :)

Tagga! Tagga! Tagga!


Nu ska jag sova!

Puss och kram
Jossan :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: