attaniosjuelva.blogg.se

2013-01-07
13:42:23

Egen häst....

Den längtan har jag haft enda sen de som ägde Gideon sålde honom, han var min medryttarhäst. En mörkbrun New Forest, född 94. Han var världens snällaste. Jag låter mig minnas att jag hoppade honom i paddocken på hinder som var 1,10! och det gjorde han utan problem. Vi hade planer på att tävla våren som kom, men så blev det inte...

För rätt vad de var så en dag när jag var på öland, ringde hon som ägde honom och sa att han skulle säljas till några i Uppsala. Jag visste att han var till salu och både jag och mamma hade pratat om att köpa honom, men då skulle han stå kvar i samma stall. Men så blev det tydligen inte. Han såldes och åkte till Uppsala. Hejdå min vackra dröm. Tårarna bara strömmade ner för kinderna, mitt hopp om att få äga en egen häst var borta, för alltid. Jag minns det som de var igår... Tråkigt är det också att jag inte vet vem han såldes till...
Mamma har iallafall sagt att vi visst kan skaffa häst, men då måste jag prestera bättre i skolan, men jag tycker att jag presterar bra? jag menar, 1 MVG , 7 VG och resten G...?

Blir iallafall riktigt sugen och åka och provrida massa hästar när man ser dem på www.hastnet.se och all snygg utrustning som finns på alla möjliga hemsidor.... Man kan inget annat än bli avis på de som just nu har häst... ^^

Här kommer iaf lite bilder på Gideon, som jag lyckades ta innan han såldes <3

 

Suddig bild, men på den tiden hade man bara 3 mplx på mobilen ;) 


© Josefin Andersson
 
Gideon <3
© Josefin Andersson
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: