attaniosjuelva.blogg.se

2013-02-03
13:11:00

Hälsa och Friskvård
Sådär ja. Nu var min ansökningsblankett och hälsodeklaration ifylld och klar. Ska bara skriva ut en del till papper som jag måste bifoga till dem. Skolan jag kommer att söka till heter Grimslövs Folkhögskola och har en utbildning som heter Hälsa och Friskvård. Jag har alltid velat vara legitimerad massör och kunna hjälpa andra människor som har ont utan att de ska ta medicin. Min mamma hade för ett år sedan jätte ont i en muskel som sitter vid skulderbladet. Hon var hos läkaren, men hon hittade inget. Hon var på röntgen men det syntes inget. Så en kväll tryckte jag lite försiktigt på den. Och vad hon skrek av smärta! Av alla dessa 16 muskler som sitter i skulderbladet lyckades jag trycka på den som hon hade ont i (vilket inte är det lättaste) Men det visade sig att hon hade en muskelknuta på den muskeln, så jag förstod att det gjorde ont. Men jag tog i allt vad jag hade, masserade den,  tryckte på den, masserade och så höll jag på i säkert tio minuter. Sen när jag var klar och skulle värma den så hade hon inte ont längre. Det kändes riktigt bra eftersom jag känner själv att jag är duktig på det jag gör, och jag har väldigt lätt för att lära mig. 

Går ju just nu på Ingelstad gymnasiet, men tar studenten den 5 juni. Känns så jädrans gött! Har ju praktik i 4 veckor, så det går ju jättefort nu. Ska vara hos Tinne Wilhemsson Silfén i Upplands Väsby, Lövsta Stuteri. Riktigt fint ställe må jag säga. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: